niedziela, 2 czerwca 2013

W domowym zaciszu


W domowym zaciszu…
To, co najważniejsze w urządzaniu mieszkania to pomysł jak ergonomicznie i funkcjonalnie rozplanować położenie najważniejszych sprzętów. Reguła ta szczególnie dotyczy urządzeń gospodarstwa domowego, takich jak lodówka, pralka czy piekarnik.
Kuchnia jest jednym z najważniejszych pomieszczeń w domu. To tutaj przygotowywane są posiłki, a jeśli jest połączona z jadalnią- także spożywane w rodzinnym gronie. Tu dzieci szperają po półkach w poszukiwaniu ukrytych słodkości. Moim zdaniem najprzyjemniej pić kawę siedząc przy kuchennym stole. To już część mojego porannego rytuału przed wyjściem do pracy. Kuchnia w moim domu urządzona jest w stylu klasycznym. Piekarnik, lodówka i zmywarka są zabudowane, a fronty urządzeń i półek imitują drewno. Podłoga wyłożona jest drewnianymi panelami. Ściany mają jasny kolor, dzięki czemu brąz ładnie z nimi kontrastuje. Całość dopełniają marmurowe blaty. Piekarniki do zabudowy są świetnym rozwiązaniem w małej kuchni. Wygodnie się z nich korzysta- nie trzeba się schylać, żeby włożyć lub wyjąć potrawy. Ponadto, uatrakcyjniają wystrój pomieszczenia.
Urządzając łazienkę chciałam stworzyć pomieszczenie, w którym będę mogła się zrelaksować po długim dniu pracy. Uwielbiam morze, dlatego łazienka jest cała w niebieskich kafelkach. Na ścianach wiszą ozdobne rozgwiazdy i muszelki, a dywanik pod wanną jest w niebiesko-białe paski. Jedynie moja niezawodna pralka Mastercook nie nawiązuje do morskich klimatów. Jest to pojemna pralka, ładowana od góry. Mając ją nie tylko oszczędzam miejsce w łazience, ale i pieniądze. Urządzenie ma klasę energetyczną A++, a do tego wyposażone jest w jedyny w swoim rodzaju program do oszczędzania wody, tzw. Water Saver. Oszczędzanie wody jest ważne nie tylko ze względów ekonomicznych, ale także dla środowiska.
Czym jest dla mnie mój dom? To oaza, w której chronię się przed światem. To moja bezpieczna przystań. To również miejsce, gdzie po prostu czuję się bezpieczna i szczęśliwa. Dlatego urządziłam i wyposażyłam je tak, aby wykonywanie domowych prac, takich jak gotowanie czy sprzątanie, nie zabierało mi dużo czasu i sił. Inspirację czerpałam z internetu i magazynów o dekorowaniu mieszkania. Było warto. Dziś z ręką na sercu mogę powtórzyć znane polskie przysłowie: wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej!

Ciekawe projekty łazienek w stylu morskim:
Źródło: http://bi.gazeta.pl

Źródło: https://encrypted-tbn2.gstatic.com

Źródło: encrypted-tbn2.gstatic.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz