Co ma dla nas większą wartość-
ludzie czy pieniądze? Najwięcej z nas odpowiedziałoby bez wahania „ ludzie”, ale
trudność przyszłaby wraz z prośbą o uzasadnienie swojego wyboru. Co ciekawe,
właśnie na wzajemne relacje międzyludzkie stawia współczesny marketing.
Najlepszym sposobem na zatrzymanie niepewnego klienta w sklepie i skłonienie go
do zakupu jest nawiązanie z nim przyjaznej, wręcz towarzyskiej relacji. Komunikatywność i otwartość to cechy, jakie
muszą posiadać przedstawiciele handlowi.
Do tego dochodzi pewność siebie, nastawienie na sukces i odporność na stres. Wiemy
z własnego doświadczenia, że kontakty z niektórymi osobami mogą być męczące…
Przedstawiciel handlowy nie jest lekkim zawodem, ale tym, którzy sprawdzą się
na stanowisku daje dużo satysfakcji. I niezłe zarobki.
Będąc w sklepie, nawet nie zdajemy sobie
sprawy jak wiele różnych czynników na nas działa. Kojąca muzyka i przyjemne
zapachy mają za zadanie wzbudzić takie emocje, by dany punkt sprzedażowy
kojarzył się nam z mile spędzonym czasem. Profesjonalna, uprzejma obsługa to
kolejny sposób na to, by klient wyszedł ze sklepu zadowolony, z silnym
postanowieniem powrotu. Spacerując ulicami często podziwiam witryny sklepowe,
które „ namawiają” przechodniów, by zajrzeli do sklepu. Nie wątpię, że w
przygotowanie takiej wystawy sklepowej trzeba włożyć wiele wysiłku. Niemniej,
na pewno się opłaca. Oglądając ją, przechodnie czują przedsmak tego, co czeka
ich w środku. Oczami wyobraźni widzą ułożone równiutko ubrania lub perfumy
czekające, by ktoś spryskał nimi nadgarstek. W ten sposób, jeszcze zanim
przestąpimy próg sklepu, już działa na nas magia merchandisigu. Zapytacie czym
jest ów merchandising? To sztuka
podnoszenie efektywności sprzedaży, wykorzystująca topografię sklepu,
elementarne podstawy psychologii społecznej i umiejętność atrakcyjnej
prezentacji produktów. Wszystko- od wystroju po rozmieszczenie towarów- ma
wpływać na nasze zachowanie. Innymi słowy, merchandising to wszelkie metody i
techniki, zastosowane po to, by skłonić nas do zdjęcia wybranego produktu z półki
i włożenia go do sklepowego koszyka.
Źródło grafiki:sxc.hu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz