czwartek, 18 kwietnia 2013

Życie w społeczeństwie konsumpcyjnym


Co ma dla nas większą wartość- ludzie czy pieniądze? Najwięcej z nas odpowiedziałoby bez wahania „ ludzie”, ale trudność przyszłaby wraz z prośbą o uzasadnienie swojego wyboru. Co ciekawe, właśnie na wzajemne relacje międzyludzkie stawia współczesny marketing. Najlepszym sposobem na zatrzymanie niepewnego klienta w sklepie i skłonienie go do zakupu jest nawiązanie z nim przyjaznej, wręcz towarzyskiej relacji.  Komunikatywność i otwartość to cechy, jakie muszą posiadać przedstawiciele handlowi. Do tego dochodzi pewność siebie, nastawienie na sukces i odporność na stres. Wiemy z własnego doświadczenia, że kontakty z niektórymi osobami mogą być męczące… Przedstawiciel handlowy nie jest lekkim zawodem, ale tym, którzy sprawdzą się na stanowisku daje dużo satysfakcji. I niezłe zarobki.
 Będąc w sklepie, nawet nie zdajemy sobie sprawy jak wiele różnych czynników na nas działa. Kojąca muzyka i przyjemne zapachy mają za zadanie wzbudzić takie emocje, by dany punkt sprzedażowy kojarzył się nam z mile spędzonym czasem. Profesjonalna, uprzejma obsługa to kolejny sposób na to, by klient wyszedł ze sklepu zadowolony, z silnym postanowieniem powrotu. Spacerując ulicami często podziwiam witryny sklepowe, które „ namawiają” przechodniów, by zajrzeli do sklepu. Nie wątpię, że w przygotowanie takiej wystawy sklepowej trzeba włożyć wiele wysiłku. Niemniej, na pewno się opłaca. Oglądając ją, przechodnie czują przedsmak tego, co czeka ich w środku. Oczami wyobraźni widzą ułożone równiutko ubrania lub perfumy czekające, by ktoś spryskał nimi nadgarstek. W ten sposób, jeszcze zanim przestąpimy próg sklepu, już działa na nas magia merchandisigu. Zapytacie czym jest ów merchandising? To sztuka podnoszenie efektywności sprzedaży, wykorzystująca topografię sklepu, elementarne podstawy psychologii społecznej i umiejętność atrakcyjnej prezentacji produktów. Wszystko- od wystroju po rozmieszczenie towarów- ma wpływać na nasze zachowanie. Innymi słowy, merchandising to wszelkie metody i techniki, zastosowane po to, by skłonić nas do zdjęcia wybranego produktu z półki i włożenia go do sklepowego koszyka.       




Źródło grafiki:sxc.hu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz